خبرنگاران مشهد، نائب‌الزیاره خبرنگاران شهید غزه شدند اکران مستند امیدبان در سینما مهر کوهسنگی مشهد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کپی برابر محرومیت؟ | ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این جای خالی دیگر پر نمی‌شود ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس
سرخط خبرها

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: هنرمندان ۱۴ استان در رویداد روایت شهر حضور دارند

  • کد خبر: ۱۷۹۹۰۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: هنرمندان ۱۴ استان در رویداد روایت شهر حضور دارند
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا گفت: تولیدکنندگان آثار از ۱۱استان در رویداد روایت شهر حضور دارند که این نشان از اقبال حوزه کشوری به موضوع ساخت آثار هنری در ارتباط با مشهد دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمیثم موسوی‌مهر، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا در نشست خبری رویداد روایت شهر که امروز در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، گفت: تلاش ما این است که در همه سوژه‌هایی که می‌تواند در ارائه یک روایت از مشهد موثر باشد، وارد شویم.

وی افزود: ما در تعامل با سازمان‌های متولی تولید آثار فرهنگی از جمله بنیاد فارابی، انجمن سینمای جوان، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و حوزه هنری انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه‌هایی امضاکرده‌ایم تا بتوانیم با رویکرد مزیت‌محوری، در ساخت آثار تصویری روایت‌های مرتبط با مشهد موثر باشیم و با استقبال این مجموعه‌ها نیز مواجه بودیم. ضمن اینکه با مجموعه‌هایی نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران، کانون پرورش فکری کودکان، صدا و سیما، آستان قدس رضوی و صندوق نوآوری و خلاقیت نیز که اعلام آمادگی کرده‌اند، در حال مذاکره هستیم. ضمن اینکه از ورود بخش خصوصی به این موضوع نیز استقبال می‌کنیم.

موسوی‌مهر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از منظر سیاست‌گذاری، موضوع زیارت در مشهد برای ما حائز اهمیت است. چون شکل‌گیری مشهد هم مبتنی بر همین موضوع است.

وی افزود: ما نیز اصرار داریم این موضوع را به اشتراک بگذاریم و سعی می‌کنیم تولیدکنندگان آثار تصویری را نیز با این نگاه خود همراه کنیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلاتی که در مشهد داریم، این است که بخشی از عناصر هویتی خود را از دست داده‌ایم. روایت شهر در گام اول تلاش در تثبیت یک خاطره از یکی از عناصر هویتی شهر را دارد. همان‌گونه که در روزنامه شهرآرا و در حوزه شهرآرامحله، تلاش کردیم برخی از این عناصر هویتی را معرفی کنیم که همین روایت‌ها هم می‌تواند پایه‌ای برای خلق تولیدات هنری قرار بگیرد.

وی افزود: حتی در نقاطی که ممکن است یک هنرمند فیلمساز نگاه انتقادی داشته باشد، از این موضوع استقبال می‌کنیم. هر متنی که استاندارد‌های کلی برای خلق یک اثر هنری را دارا باشد، برای ما حائز اهمیت است.

موسوی‌مهر خاطرنشان کرد: حتی درمورد نگاه به حوزه مدیریت شهری، در روزنامه شهرآرا نیز نگاه‌های انتقادی وجود دارد و از این مرز عبور کرده‌ایم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا در ادامه گفت: ما ۷۵۰سوژه را درباره مشهد انتخاب کردیم که در مرحله اول، این سوژه‌ها را بین نیات انتخاب و سازندگان اثر به اشتراک گذاشتیم که از میان آن ۶۰اثر در حوزه مستند و روایت شهر پذیرفته‌شد. علاوه بر این، انتخاب‌هایی نیز به ما ارائه شد که به دلیل حائز اهمیت بودن، مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: ما در این بخش از رویداد میزبان هشتادسوژه هستیم که بیش از دویست طرح در مورد آن به دبیرخانه روایت شهر رسیده است.

موسوی‌مهر خاطرنشان کرد: از ۱۴ استان از جمله خراسان رضوی، تهران، قم، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران، بوشهر، قزوین و زنجان در این مرحله از روایت شهر، میزبان هنرمندان هستیم که این نشان از اقبال حوزه کشوری به موضوع ساخت آثار هنری در ارتباط با مشهد دارد.

وی در پایان گفت: در مورد ساخت سوژه‌ها نیز نهاد‌های مرتبط به صورت ۵۰درصد مشارکت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->